Ervaringen

Ouders, kinderen, jongeren en verwijzers delen hun ervaring…

Moeder van een hoogbegaafde jongen met dyslexie
“Wat is het een zoektocht geweest om de juiste ingangen te vinden. Ik heb me altijd verwonderd over de flexibiliteit waarmee jij het altijd weer voor elkaar kreeg onze zoon op te vrolijken. Hoe gefrustreerd of somber hij ook was, altijd kreeg jij het voor elkaar hem ontspannen het weekend in te gaan. Dit komt omdat hij altijd het gevoel heeft gehad dat je hem serieus nam. Hij kon zichzelf zijn en dat heeft hem laten groeien. Ik denk dat hij nog vaak aan je terug zal denken. Niet alleen de dingen die je hem hebt geleerd over spelling, maar nog meer het omgaan met zichzelf. Dat je nog maar heel veel kinderen op deze manier mag helpen!”

Meisje (groep 7)
Bedankt dat u mij heeft geholpen met dyslexie en ik hoop dat u andere kinderen ook zo kan helpen, maar ieder geval mij wel. Ik ben heel blij met u.”

Jongen (groep 8)
“Bedankt voor de fijne lessen die ik van u kreeg! Het was altijd erg gezellig en u haalde mijn sterke punten naar boven.”

Ouders
“We willen je bedanken voor alle gezellige en leerzame lessen. Onze jongens zijn altijd met plezier naar je gegaan. En dat is fijn, want als iets moeilijk en lastig voor je is, is dat niet altijd vanzelfsprekend.”

Moeder
“Bedankt voor de uitstekende begeleiding van onze zoon! Hij heeft zich goed ontwikkeld op schoolgebied sinds de dyslexiediagnose, ondanks de Corona omstandigheden. Hij is veel “leerbaarder” geworden vinden wij. Wij vonden het ook fijn om met jou samen te werken!”

Moeder
“Bedankt voor alles! Dankzij jou staat onze dochter waar ze nu staat! En kan ze met een mooi advies naar het voortgezet onderwijs!”

Intern begeleider
“Bedankt voor je advies. We weten nu hoe we een dyslexie dossier goed kunnen opbouwen en wat er nodig is om een aanvraag te doen bij de gemeente voor een dyslexieonderzoek.”

Ouders van een VO-leerling
“Namens ons dank voor de coaching. Wij hebben het vanaf de zijlijn ervaren als een laagdrempelige manier van coachen waarbij de behoefte van het kind volledig centraal staat. Complimenten over jouw aanpak en ook terugkoppeling aan ons als ouders.”

4 Havo-scholier, Training Engels
“Op de examenflyer staat een reactie van een leerling dat hij het lezen van Engelse teksten zelfs leuk is gaan vinden. Dat kon ik eerst niet geloven, maar ik volg de training nu zelf en het is echt zo!”

6 VWO-scholier, Examentraining Engels
“Het werkt! Ik heb er vertrouwen in dat ik mijn eindexamen goed ga maken.”

4 HAVO- scholier, Training Engels
“Ik begin het lezen van Engelse teksten nu leuker te vinden.”

Moeder
“Ingrid heeft onze zoon begeleid en ondersteund. Ze heeft ons als ouders het grootste kado gegeven door te erkennen en te helpen bij de diagnostisering door de juiste vragen te stellen bij de juiste personen, ons op de hoogte te houden en door te verwijzen. Een kado die wij na 5 jaar strijden heel erg hebben gewaardeerd, die ons als ouders rust en erkenning hebben gegeven en die onze zoon vertrouwen hebben gegeven. Ingrid bedankt.”

Intern begeleider
“Hartelijk bedankt voor je betrokken aanwezigheid bij ons op school. Je hebt de EED- (ernstige enkelvoudige dyslexie) begeleiding op een fijne manier voortgezet.”

Meisje (groep 6)
“Dyslexie juf bedankt voor alles. Dinsdag was het altijd gezellig, maar soms waren er nog niet leuke momenten, maar u stond altijd voor mij klaar. En door u kan ik nu goed lezen, spelling en taal en van alles en nog wat. Wat was u altijd lief, aardig en zorgvuldig. En als ik u heel erg ga missen dan kom ik langs. Alle momenten waren leuk. En u was altijd sterk, stoer en dapper. U zet altijd door. En ik wilde nog  wat zeggen: bedankt!”

Ouders
“D. ervaart profijt van jouw hulp. Ze presteert zelfs beter op school en heeft minder last van zenuwen waardoor ze meer zelfvertrouwen krijgt. We zijn erg blij met de vooruitgang die ze boekt!”

Moeder
“Dank voor je hulp aan T. en adviezen aan ons. Hij voelde zich begrepen door jou!”

Vader
“Onze dochter heeft met veel plezier bij Ingrid ‘les’ gehad. Het Avi-niveau dat past bij haar groep is behaald!”

Reacties van een meisje uit groep 7 naar aanleiding van de cursus werkwoordspelling
“Je legt het goed uit. En als ik het niet snap, dan leg je het nog een keer rustig uit. Dat vind ik fijn.”

Reacties van VO leerlingen naar aanleiding van de cursus werkwoordspelling
“Je geeft een goede uitleg.”
“Ik weet nu de regels.”
“De regels zijn mij nu duidelijk.”
“Door de herhaling en door te werken met het werkwoordschema lukt het nu wel.” 

Moeder B. (VO klas 1) met ernstige enkelvoudige dyslexie 
“We hebben de dyslexiebehandeling als zeer positief ervaren. De begeleiding is
als professioneel en plezierig ervaren. Onze zoon had een goede band met Ingrid, waardoor hij zich bij haar op zijn gemak voelde. Hij is altijd met veel plezier naar DyTaLo gegaan.
Thuis moest hij zich wel goed inzetten, maar hij deed het met veel plezier. Mede door de goede begeleiding en de inzet van onze zoon is het resultaat boven verwachting. Wij kunnen DyTaLo bij iedereen aanbevelen.”

Moeder
“In 2012 zijn wij begonnen bij Ingrid. Onze zoon was erg onzeker. Ingrid wist hier goed mee om te gaan en we zagen hem steeds zekerder worden. Onze zoon ging graag naar Ingrid toe. De oefeningen waren duidelijk en het overleg met ons was ook helder. In een later stadium heeft zij ons doorverwezen naar een orthopedagoog waardoor onze zoon is getest op dyslexie. Daaruit bleek dat hij inderdaad dyslectisch is. Ingrid ging met hem door met oefenen. Hij is veranderd van een zeer onzeker kind naar een kind vol zelfvertrouwen. De orthopedagoog had ons aangeraden om net voordat hij naar de middelbare school zou gaan een soort zekerheidstraining te geven, maar dat is absoluut niet meer nodig. Ingrid heeft hier zeker haar aandeel in gehad. Ook onze tweede zoon zit nu bij Ingrid. Het is een heel ander kind en wij merken ook dat haar aanpak met hem anders is en dus ook goed aankomt bij hem. Kortom wij zijn zeer tevreden.”